Schaalbare en veilige oplossingen leveren voor connectiviteit, beveiliging, samenwerking en betrokkenheid in de EMEA-regio
Ede, Nederland – 4 juni 2025 – Horizon Telecom, de next-generation managed service provider gevestigd in Nederland, kondigt vandaag aan dat het voortaan opereert onder de naam Momentum EMEA. De rebranding markeert de volgende fase in de ambitie van het bedrijf om klanten over de grenzen heen beter te bedienen met één sterk en herkenbaar merk en volgt op de integratie in januari 2024 in het wereldwijde Momentum-netwerk.
Het weerspiegelt een duidelijk streven om het leven van klanten met internationale activiteiten gemakkelijker te maken door één herkenbaar merk, één consistente ervaring en één vertrouwde partner te bieden voor alle markten.
De naam verandert, maar de manier van werken blijft hetzelfde: persoonlijk, betrouwbaar en gebaseerd op langdurige klantrelaties. Momentum EMEA bouwt voort op wat klanten al waarderen: lokaal inzicht, technische expertise en menselijke ondersteuning, nu gecombineerd met de kracht en schaal van een wereldwijd netwerk.
Deze rebranding zorgt voor meer merkhelderheid en operationele eenvoud, met behoud van diepgaande lokale betrokkenheid. Het vertegenwoordigt een gerichte strategie om schaalbare en veilige oplossingen te leveren voor connectiviteit, samenwerking en betrokkenheid in heel EMEA. Met één merk en geïntegreerde diensten profiteren klanten van naadloosere samenwerking, een duidelijkere structuur en meer vertrouwen in hun vermogen om veilig en effectief te groeien.
“Dit is een logische volgende stap na een jaar van succesvolle groei en integratie”, zegt Melvin Jellesma, EVP & Managing Director, Momentum EMEA. “We behouden alles wat onze klanten waarderen aan ons – onze mensen, onze klantgerichte aanpak en onze manier van werken – en stappen tegelijkertijd de toekomst in met de kracht van een wereldwijd merk. Daarmee maken we het onze klanten nog makkelijker om internationaal te groeien – samen met die ene vertrouwde partner die ze al kennen en waar ze op vertrouwen. We blijven dezelfde gepassioneerde mensen, nu met nog meer mogelijkheden.”
Horizon Telecom blijft opereren met dezelfde teams, waarden en leiderschap. De enige verandering is de naam en de visuele identiteit van het bedrijf, die evolueert naar Momentum EMEA. Alle diensten, operaties en klantenverbintenissen blijven zoals ze waren: naadloos, betrouwbaar en persoonlijk. De diensten blijven geleverd worden via één contract, één SLA en 24/7 support, waardoor het voor organisaties eenvoudiger wordt om complexe omgevingen helder en consistent te beheren.
“Momentum EMEA brengt vertrouwde lokale relaties samen met de kracht van een wereldwijd netwerk,” zegt Todd Zittrouer, CEO van Momentum. “Door als één merk met één team te opereren, helpen we klanten hun activiteiten te stroomlijnen, de beveiliging te verbeteren en efficiënter te schalen in heel EMEA.”
Regionale veiligheid versterken
Deze rebranding bouwt ook voort op Momentum’s recente overname van Secher Security, een toonaangevend Deens cyberbeveiligingsbedrijf. Samen bieden Momentum EMEA en Secher een volledig geïntegreerde benadering van veilige connectiviteit, waarbij enterprise-grade netwerkdiensten worden gecombineerd met regionale cybersecurity expertise.
Over Momentum EMEA
Momentum is een wereldwijde managed services provider die bedrijven wereldwijd in staat stelt te verbinden, samen te werken en zich in te zetten voor de moderne werkplek. Met bekroonde oplossingen voor Microsoft Teams, beheerde netwerken, netwerkbeveiligingsoplossingen en meer. Momentum levert veilige, betrouwbare en innovatieve communicatiediensten die zijn ontworpen om wereldwijde ondernemingen te laten floreren. De toevoeging van Momentum EMEA versterkt de internationale aanwezigheid van het bedrijf, waardoor diepere regionale expertise en verbeterde dienstverlening over de hele wereld mogelijk wordt. Samen zijn Momentum en Momentum EMEA de drijvende kracht achter de toekomst van wereldwijde bedrijfscommunicatie.
Noot voor de redactie – niet voor publicatie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Maaike Schaafsma op +31(0)202261526 of via e-mail op m.schaafsma@horizontelecom.nl.