Ondanks de toenemende populariteit van digitale kanalen is de telefoon nog steeds het belangrijkste communicatiemiddel voor bedrijven. 52% van de bedrijven beschouwt telefoon nog steeds als hun primaire communicatiemiddel..1 En aangezien 65% van de consumenten bedrijven belt in plaats van andere kanalen zoals sms’en of e-mailen,2 is het duidelijk dat telefoons niet snel zullen verdwijnen.
Het hebben van een betrouwbare spraakoplossing is belangrijker dan ooit, maar het kiezen van de juiste oplossing voor uw bedrijf uit de zee van beschikbare opties kan overweldigend zijn. In deze blog geven we een overzicht van de populairste soorten telefoonsystemen en een aantal belangrijke factoren waarmee je rekening moet houden bij het kiezen van een spraakoplossing voor uw bedrijf.
Welke soorten cloud voice-oplossingen zijn beschikbaar?
Er zijn verschillende spraakoplossingen beschikbaar voor moderne bedrijven, maar de populairste zijn onder andere:
VoIP-systemen op locatie
VoIP-systemen (On-prem voice over internet protocol) zijn telefoonsystemen die op een fysieke locatie zijn gehuisvest. Deze systemen maken gebruik van het bestaande netwerk van een organisatie om telefoongesprekken via het internet te versturen, waardoor er geen koperdraden en traditionele telefooninfrastructuur nodig zijn.
Bij een on-prem VoIP systeem wordt een fysieke PBX op locatie geïnstalleerd en aangesloten op het lokale netwerk (LAN) van het bedrijf. Hoewel dit een goede keuze kan zijn voor bedrijven met de expertise en middelen om hun eigen telefoonsysteem te beheren, kunnen deze systemen duur zijn. Bovendien zijn alle technische problemen jouw verantwoordelijkheid, niet die van je provider.
Cloud-gebaseerde VoIP-systemen
Cloud-gebaseerde VoIP-systemen worden gehost en beheerd door een externe provider in de cloud in plaats van geïnstalleerd en onderhouden op een bedrijfslocatie. Net als on-prem VoIP-systemen maken ook cloud-gebaseerde systemen gebruik van het internet om gesprekken te verzenden en maken ze de traditionele telefonie-infrastructuur overbodig.
Met cloud-gebaseerde VoIP is een spraakprovider verantwoordelijk voor het opzetten en beheren van uw telefoonsysteem, waardoor de last van het onderhoud van uw telefoonsysteem van de schouders van uw IT-teams wordt gehaald. Bedrijven betalen meestal een maandelijks bedrag of een abonnement per gebruiker, dus ze hebben meer controle over de communicatiekosten en kunnen hun diensten eenvoudig naar behoefte op- of afschalen.
Hoe vindt u de juiste Cloud Voice-oplossing voor uw bedrijf?
Het kiezen van de juiste voice-oplossing hangt uiteindelijk af van de specifieke behoeften van je bedrijf. Stel de volgende vragen voordat je begint met het evalueren van oplossingen:
- Hoeveel werknemers hebben we?
- Moeten we externe of hybride werknemers ondersteunen?
- Welke communicatiekanalen gebruiken we?
- Zijn er probleemgebieden in onze communicatie?
- Is ons IT-personeel in staat om een on-site telefoonsysteem te onderhouden?
Als je een cloudgebaseerde spraakoplossing overweegt, is het cruciaal om een provider te vinden die een hoge gesprekskwaliteit en uptime biedt. Zorg ervoor dat u een provider kiest met een bewezen staat van dienst op het gebied van betrouwbaarheid, samen met beveiligingsmaatregelen zoals versleuteling van spraakgegevens en redundantie.
Momentum: Uw vertrouwde Cloud Voice-provider
Het kiezen van de juiste voice oplossing voor uw bedrijf kan complex zijn, maar u bent niet de enige. De experts van Momentum kunnen u helpen bij het vinden van een cloud voice oplossing die aan al uw communicatiebehoeften voldoet..
We hebben onze bekroonde cloud voice-oplossing om bedrijven een echt unified communications-platform te bieden. Onze cloud voice-oplossing is gebouwd op ons toonaangevende, geo-redundante spraaknetwerk en biedt geavanceerde functies, geavanceerd inzicht en analyses, en eenvoudig beheer. Neem contact op met Momentum vandaag nog voor meer informatie.
Bronnen: