Microsoft Teams is meer dan een bekende naam. Rond 130 miljoen commerciële Microsoft-gebruikers gebruiken nu Teams, Het is dus logisch dat meer bedrijven willen weten of ze dit populaire samenwerkingsplatform kunnen gebruiken als spraakoplossing.
Omdat MS Teams een complete suite van cloud-gebaseerde functies biedt, waaronder instant messaging, het delen van bestanden en videoconferenties, zijn veel organisaties gaan vertrouwen op de applicatie om medewerkers die overal werken te voorzien van de tools die ze nodig hebben om verbonden te blijven.
In deze blog bespreken we de mogelijkheden om Teams van spraak te voorzien, de voordelen van het gebruik van Teams voor spraakdiensten en hoe u uw zakelijke communicatie kunt stroomlijnen met Momentum’s Microsoft Teams oplossing.
Kunnen bedrijven Teams gebruiken als spraakoplossing?

Ja, bedrijven kunnen Microsoft Teams gebruiken als spraakoplossing. Door de Teams-toepassing voice-enabled te maken, krijg je de beschikking over een breed scala aan voice-mogelijkheden om de communicatie binnen je organisatie te vereenvoudigen, zoals het voeren en ontvangen van telefoongesprekken, het instellen van speciale telefoonnummers, integratie met andere applicaties en nog veel meer.
[130 miljoen commerciële Microsoft-gebruikers gebruiken Teams voor zakelijke samenwerking.
Bron: https://www.usesignhouse.com/blog/microsoft-teams-users]
Welke Teams Voice-oplossingen zijn er beschikbaar?
Bedrijven die Teams als voice-oplossing willen gebruiken, hebben verschillende opties om uit te kiezen. Hier zijn de populairste manieren om MS Teams van spraak te voorzien:
MS Oproepplan
Een van de makkelijkste manieren om je Teams-platform van spraak te voorzien is door Microsoft’s Calling Plan add-on licenties aan te schaffen. Met deze optie krijgen je Teams-gebruikers toegewezen telefoonnummers die ze kunnen gebruiken om te bellen, samen met een aantal standaardfuncties zoals voicemail, snelkiezen en contactpersonen. Hoewel dit meestal snel en handig is, is het misschien niet de beste optie voor bedrijven die een bestaand telefoonnummer of telefoonapparatuur moeten aansluiten.
Directe routering
Met directe routering kunnen bedrijven hun spraakinfrastructuur aansluiten op Teams met behulp van een SBC (session border controller). Met directe routering kun je je bestaande telefoonnummers en infrastructuur blijven gebruiken terwijl je profiteert van de geavanceerde samenwerkingstools en het gebruiksgemak van MS Teams.
Hybride
Hybrid Teams voice-oplossingen combineren een on-premise of cloud-gebaseerde telefooninfrastructuur met Microsoft Teams voor spraakoproepen. In veel gevallen zullen spraakproviders SBC’s gebruiken om hun cloudgebaseerde telefoondiensten te verbinden met Teams, waardoor je de voordelen van MS Teams krijgt met de flexibiliteit van een alles-in-één, unified communications-platform.
Wat zijn de voordelen van Voice-Enabling Teams?
Het voice-enabling van de MS Teams applicatie kan de manier waarop je bedrijf communiceert veranderen. Laten we hieronder een aantal voordelen van het gebruik van een Teams voice-oplossing bekijken:
Naadloze communicatie

Werknemers besteden 70% van de werkweek aan communicatie, Het stroomlijnen van je communicatiemiddelen zou dus een topprioriteit moeten zijn. Met een Microsoft Teams voice-oplossing kunnen je teams rechtstreeks telefoongesprekken voeren en ontvangen vanaf een platform waarmee ze al vertrouwd zijn. Werknemers kunnen met iedereen bellen via de ingebouwde belfuncties van het platform, waardoor het niet meer nodig is om over te schakelen naar andere apparaten of toepassingen wanneer ze met klanten of collega’s communiceren.
Verbeterde samenwerking
Samenwerking is al de kern van Teams. Door spraakmogelijkheden toe te voegen, kunnen je medewerkers virtuele vergaderingen, conferentiegesprekken en webinars rechtstreeks binnen het platform houden – zonder dat er externe vergadertools of applicaties nodig zijn. Bovendien maakt spraak MS Teams geschikt voor instant messaging en aanwezigheidsstatus, zodat medewerkers nog steeds in realtime contact kunnen houden, zelfs als ze niet beschikbaar zijn voor een gesprek.
[Werknemers besteden ongeveer 70% van de werkweek aan communicatie.
Bron: https://go.grammarly.com/l/894581/2023-02-10/4nh62]
Hogere productiviteit
Teams voice-oplossingen bieden werknemers een centraal punt voor communicatie- en samenwerkingstools, waardoor ze minder vaak van app hoeven te wisselen en efficiënter kunnen werken. Uit een onderzoek bleek dat MS Teams kan de productiviteit van elke medewerker met gemiddeld 15 tot 25 minuten per dag verhogen.wat resulteert in tot $21 miljoen minder uitgaven aan arbeidskosten over drie jaar.
Verhoogde mobiliteit
Teams van spraak voorzien stelt bedrijven in staat om externe en hybride werknemers verbonden te houden. Met traditionele telefoonsystemen zijn werknemers gebonden aan hun bureautelefoon op kantoor. Met MS Teams met spraakfunctionaliteit kunnen je medewerkers echter bellen vanaf elke locatie. locatie of apparaatzodat ze kunnen communiceren en samenwerken, waar ze zich ook bevinden.
Kostenbesparingen
On-prem telefoonsystemen kunnen een grote kostenpost zijn voor bedrijven, dankzij de kosten voor hardware, software en onderhoud. Teams voice-oplossingen hebben geen traditionele telefoonlijnen of infrastructuur nodig, dus voice-enabling van uw platform kan aanzienlijke kostenbesparingen opleveren. En omdat het spraakdiensten levert via de cloud, Teams kunnen bedrijven helpen uitvaltijd met 14% te verminderen voor besparingen van meer dan $250.000.
Verbeterde klantenservice
Met de spraakfuncties van Teams kun je oproeproutering, wachtrijen en auto-attendants instellen om klanten te helpen gemakkelijk de juiste afdelingen te bereiken, wachttijden te verkorten en de algemene tevredenheid te verbeteren. Bovendien zorgt de mogelijkheid om Teams te integreren met CRM-systemen voor een beter beheer van klantgegevens, waardoor je agents een meer gepersonaliseerde klantenservice kunnen bieden.
Gebruik de kracht van Microsoft Teams Voice met Momentum
Het verbinden van Microsoft Teams met een spraakoplossing kan je bedrijfscommunicatie over de hele linie verbeteren. Het bepalen van de beste manier om je Teams-platform van spraak te voorzien kan echter lastig zijn, omdat elke optie voor- en nadelen heeft.
Momentum kan u helpen bij het vinden van de juiste Teams voice oplossing voor de unieke communicatiebehoeften van uw bedrijf. Onze Microsoft Teams met directe routering oplossing kun je Microsoft Teams volledig integreren met ons betrouwbare, geo-redundante spraakplatform in een directe routing of hybride implementatie. We helpen je om de kracht van Teams en de flexibiliteit van een echte cloud voice provider te benutten – allemaal via een frisse, intuïtieve interface.
Neem contact op met Momentum vandaag nog voor meer informatie over hoe wij uw bedrijfscommunicatie kunnen transformeren.
Ontdek of uw Microsoft Teams-oplossing voor spraak en samenwerking nog steeds voldoet met deze gratis checklist [link invoegen op afbeelding: https://gomomentum.eu/checklist-is-your-microsoft-teams-voice-and-collaboration-solution-delivering/ ]
Bronnen:
- https://www.usesignhouse.com/blog/microsoft-teams-users
- https://go.grammarly.com/l/894581/2023-02-10/4nh62
- https://8gportalvhdsf9v440s15hrt.blob.core.windows.net/lithium/Microsoft%20Teams/Forrester%20TEI_Microsoft%20Teams%20Platform_06%2026%202020%20FINAL.pdf
- https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/blog/2019/04/23/quantifying-value-collaboration-microsoft-teams/