Wat is Direct Inward Dialing (DID)?

Deel op
6 minute read

Optimale en gerichte communicatie is de brug, de beste verdediging en het verschil tussen duidelijkheid en verwarring in het bedrijfsleven. Ongefilterde communicatie van hoge kwaliteit is immers van cruciaal belang op de moderne werkplek.

Zonder communicatie zou de bedrijfswereld in een leegte bestaan en zouden klanten het moeilijk vinden om toegang te krijgen tot de ondersteuning die ze nodig hebben. Communicatie biedt bedrijven en klanten een platform en infrastructuur die voor beide partijen voordelig is, zodat ze met elkaar in contact kunnen komen en kunnen voortbouwen op bestaande relaties.

Op de moderne werkplek zijn zakendoen en communicatie sterk met elkaar verweven geraakt. En dankzij wijdverspreide digitale transformaties is de bedrijfswereld meer verbonden dan ooit tevoren.

En vandaag de dag is er werkelijk geen bedrijf zonder communicatie.

Denk eens aan de internetstoring van Facebook op 4 oktober 2021. Facebook leed naar verluidt een inkomstenverlies van 100 miljoen dollar tijdens die meer dan 7 uur durende storing. Meer dan 14 miljoen gebruikers verloren naar verluidt de toegang tot Facebook.

Maar Facebook verdient ook geld door bedrijven die adverteren in contact te brengen met klanten op het platform. En als Facebook geen geld kon verdienen, konden adverteerders dat ook niet. Adverteerders en bedrijven verloren naar schatting 5 miljoen dollar voor elk uur dat het platform plat lag.

Laten we dit voorbeeld van een internetbrede storing en het stopzetten van zakelijke transacties nu eens omzetten naar de bureaucratie en inefficiëntie van het wachten op een gesprek en het niet tot stand komen van een verbinding tussen klanten en de bedrijven die ze proberen te bellen.

De basis van DID (Direct Inward Dialing)

Direct inward dialing, ook bekend als DID, is een direct virtueel telefoonnummer dat bedrijven kunnen gebruiken om hun communicatie te optimaliseren. Een directe doorkieslijn omzeilt wacht- en ontvangstlijnen en verbindt klanten rechtstreeks door met een medewerker, een directe bureautoepassing of een groep aangesloten extensies.

Dus laten we DID eens diepgaander bespreken en uitleggen hoe het je bedrijf voordeel kan opleveren en de communicatie met je klanten kan optimaliseren. Als jouw bedrijf geen DID heeft, zullen we uitleggen waarom je het nu moet aanschaffen.

Heeft uw bedrijf toegang nodig tot innovatieve en betaalbare zakelijke oplossingen via cloud-gebaseerde communicatiediensten? Neem contact op met Momentum vandaag.

Wat is direct inbellen?

De beste manier om direct inward dialing uit te leggen is door eerst het bedrijfscommunicatieprobleem te beschrijven dat het oplost.

Denk aan het gedoe van elke zakelijke klant of verkoper die tijdens kantooruren een bedrijf of een specifieke medewerker wil bereiken.

Klanten die een klein bedrijf bellen, kunnen te maken krijgen met een receptioniste, maar dit is snel een probleem uit het verleden aan het worden.

De meeste moderne klanten die contact proberen op te nemen met een bedrijf, moeten eindeloos navigeren door geautomatiseerde gesproken aanwijzingen zonder iets te bereiken. Ze worden vaak meerdere minuten of langer in de wacht gezet.

Soms laat de klant een voicemailbericht achter zonder de garantie dat de ontvanger het op tijd hoort.

Dergelijke inefficiënte communicatie kan de relatie met de klant schaden en leidt tot zakelijke verliezen.

Direct inward dialing is een virtuele telefoondienstconfiguratie die klanten rechtstreeks verbindt met de extensie van een specifieke werknemer in een bedrijf.

Direct inward dialing houdt in dat een telefoonmaatschappij een blok van soms fysieke maar meestal virtuele telefoonnummers verbindt met de Private Branch Exchange van een bedrijf, ook bekend als een PBX. Een PBX is een privé, intern verbonden telefoondienst die optimaal ontworpen is voor werknemers om met elkaar te praten binnen het bedrijfssysteem.

Direct inward dialing staat ook bekend als “direct inbellen”, “direct kiezen” en “direct kiezen”. Met deze service kunnen klanten of andere partijen rechtstreeks contact opnemen met een medewerker van een bedrijf, waarbij een receptie, wisselgesprekken of voicemailmeldingen worden omzeild.

Wanneer een bedrijf direct inward dialing gebruikt, wijzen ze een persoonlijk virtueel telefoonnummer toe aan elke werknemer. En dit kan zonder dat er voor elke werknemer een aparte fysieke telefoonlijn moet worden toegewezen.

Hoe werkt Direct Inward Dialing precies?

Direct inwaartse nummering kan bij elk bedrijf worden ingeschakeld via Voice Over Internet Protocol (VoIP) of Public Switched Telephone Network (PSTN).

Nu de wereld steeds verder digitaliseert, is VoIP waarschijnlijk de meest innovatieve en optimale manier om direct inbellen mogelijk te maken. Je telefoonbedrijf en internetprovider vergemakkelijken dit proces met SIP-trunking.

Met SIP worden alle netlijnen naar behoefte beschikbaar gesteld. SIP-bundellijnen zijn niet fysiek. Het zijn virtuele lijnen die via breedband worden ingeschakeld wanneer u ze nodig hebt.

De virtuele lijnen worden intern geconfigureerd.

En klantnummers zijn gekoppeld aan extensies van medewerkers via softwaretoepassingen.

Een VoIP-provider kan dit voor je doen.

Als je de voorkeur geeft aan de traditionele analoge methode van PSTN, dan moet je een telefoonmaatschappij vragen om de trunklijnen van je bedrijf aan te sluiten op de PBX van de klant. Je telefoonmaatschappij zal dan een blok van de rechtstreekse contactnummers van je werknemers toewijzen als het toegewezen rechtstreekse inbelnummer bij hun respectieve klanten.

De PBX routeert al het inkomende belverkeer rechtstreeks naar de werknemers zonder de vertragingen en rompslomp van operators, receptionisten of geautomatiseerde voice prompts.

Wat zijn de voordelen van Direct Inward Dialing?

Je hebt al geïnvesteerd in een geautomatiseerd voicemailsysteem. Of je hebt misschien zelfs een receptie en personeel in dienst om berichten aan te nemen. Als je een beperkt personeelsbestand hebt of een groot verloop, dan is direct inbellen misschien niet optimaal voor je behoeften. Het kan echter noodzakelijk worden als je bedrijf groeit. En sommige zakelijke berichten kunnen niet wachten in de 24-uurs maalstroom van de digitale zakenwereld.

Hier zijn enkele voordelen van het laten installeren van een direct inward dialing systeem.

Prioritering

Met direct inbellen heeft je bedrijf de mogelijkheid om prioriteit te geven aan het belang van aangesloten klanten, leveranciers en klanten om medewerkers of afdelingen direct te kunnen bereiken.

En er is een inherent gemak en hoffelijkheid in het bedrijfsleven wanneer een klant, klant, verkoper of zelfs een prospect een voicemailsysteem kan overslaan en direct een medewerker of afdeling kan bellen.

Onthoud dat er geen zaken zijn zonder communicatie.

Organisatie

Direct inward dialing zorgt ervoor dat het telefoonverkeer veel sneller kan worden beheerd en opgesplitst.

Meer geld besparen

Met een direct inward dialing-systeem kun je onnodige netlijnen elimineren.

En als je een VoIP-gerelateerd systeem gebruikt, kun je misschien zelfs direct doorschakelen naar andere continenten en veel geld besparen op interlokale gesprekken.

U hoeft geen nieuwe apparatuur te kopen

Als je een direct inward dialing systeem krijgt via VoIP, heb je alleen je bestaande telefoonnetwerk nodig. Virtuele lijnen kunnen worden ingesteld met software. Je hoeft geen nieuwe hardware, apparatuur of nieuwe telefoons aan te schaffen.

Verbeter uw communicatie vandaag nog

Geen bedrijf zonder communicatie. Zorg er dus voor dat je zakelijke klanten altijd met je bedrijf kunnen communiceren.

Meer weten over Direct Inward Dialing? Neem contact op met Momentum nu om uw opties te verkennen.

Recente berichten

Book a Call

Accelerate your business to success with Momentum

Of u nu op zoek bent naar netwerkconnectiviteit, verbeterde communicatie of Microsoft Teams wilt ontsluiten, u bent op de juiste plek – bel ons en wij laten u zien hoe momentum u in staat kan stellen te bloeien.
Momentum
Deze site is geregistreerd op wpml.org als een ontwikkelsite. Schakel over naar een productiesite met de sleutel op remove this banner.