5 fouten die u moet vermijden bij het kiezen van uw Cloud Voice-oplossing

Deel op
4 minute read

Cloud Voice heeft aan populariteit gewonnen nu bedrijven op zoek zijn naar meer schaalbare, flexibele en kosteneffectieve oplossingen voor hun communicatiebehoeften. Ongeveer 61% van de CEO’s zegt van plan te zijn over te stappen van traditionele telefoonsystemen naar cloud voice, bovenop de 35% bedrijven die deze flexibele technologie al gebruiken.1

Hoewel VaaS bedrijven kan helpen bij het stroomlijnen van communicatie en het verbeteren van klantinteracties, kan het kiezen van de verkeerde oplossing meer problemen voor uw bedrijf veroorzaken dan oplossen. Lees verder voor de vijf veelgemaakte fouten die je moet vermijden bij het kiezen van een voice as a service-oplossing voor je bedrijf.

Wat is Cloud Voice?

Laten we eerst de basisprincipes doornemen voordat we in de shoppingfouten duiken. Cloud Voice-oplossingen leveren spraakdiensten via de cloud, zodat er geen hardware en infrastructuur voor het telefoonsysteem op locatie nodig is.

Cloud Voice-oplossingen worden gehost door een externe cloudprovider die de spraakinfrastructuur, software en functies beheert en onderhoudt. Werknemers hebben vervolgens toegang tot deze diensten via bureautelefoons, softphones of mobiele apparaten, waardoor Cloud Voice een populaire keuze is voor bedrijven die mogelijkheden voor werken op afstand en hybride werken willen bieden.

Te vermijden fouten bij het winkelen voor Cloud Voice

Bij het kiezen van een Cloud Voice-oplossing is het belangrijk om voorzichtig te zijn. Er zijn veel valkuilen die de effectiviteit van uw communicatiesysteem kunnen belemmeren, zoals:

1. Geen rekening houden met de kenmerkenset

Cloud Voice-oplossingen variëren in functies en mogelijkheden, wat een drastische invloed kan hebben op de ervaring van medewerkers. Voordat u voor een oplossing kiest, is het belangrijk om de functies te beoordelen om er zeker van te zijn dat de oplossing aansluit bij uw specifieke communicatiebehoeften. Als u dit niet doet, kan dit resulteren in een Cloud Voice-oplossing zonder de essentiële functies die uw teams nodig hebben voor de bedrijfsvoering – of mogelijk betaalt u voor onnodige functies.

2. Betrouwbaarheid en gesprekskwaliteit verwaarlozen

Zorg ervoor dat u de betrouwbaarheid en gesprekskwaliteit van een Cloud Voice-oplossing evalueert door rekening te houden met de service level agreements (SLA’s), uptimegaranties, netwerkinfrastructuur en statistieken voor gesprekskwaliteit van uw provider. Als u deze factoren verwaarloost, kunnen uw gebruikers te maken krijgen met wegvallende gesprekken en slechte geluidskwaliteit, wat een negatieve invloed kan hebben op uw bedrijfsvoering en klantrelaties.

3. Beveiliging en compliance negeren

Beveiliging en compliance zijn cruciale overwegingen bij elk communicatiesysteem, dus je moet de beveiligingsmaatregelen die elke provider heeft geïmplementeerd zorgvuldig beoordelen. De juiste Cloud Voice-oplossing moet voorzien zijn van gegevensversleuteling, toegangscontrole, back-up en disaster recovery, en voldoen aan relevante regelgeving zoals GDPR, HIPAA of PCI DSS.

4. Integratiemogelijkheden over het hoofd zien

Integratiemogelijkheden zijn essentieel om je communicatiesysteem te verbinden met andere bedrijfstoepassingen, zoals CRM (Customer Relationship Management) of samenwerkingstools. Enkele nadelen van het gebruik van een voice-systeem zonder integratiefunctionaliteit zijn silo communicatiekanalen, de noodzaak voor handmatige gegevensinvoer en verminderde productiviteit. Zorg ervoor dat de Cloud Voice-oplossing die u overweegt naadloos kan integreren met uw bestaande bedrijfsapplicaties voordat u tot aanschaf overgaat.

5. Ondersteuning en service niet evalueren

De juiste Cloud Voice provider moet problemen snel oplossen en 24 uur per dag ondersteuning bieden om ervoor te zorgen dat uw teams geen grote onderbrekingen ondervinden. Als u het supportniveau van een provider niet evalueert, kan dit leiden tot langdurige downtime, productiviteitsverlies en frustratie bij medewerkers en klanten.

Vind de best passende cloud voice-oplossing met Momentum

Als u worstelt met het vinden van de juiste Cloud Voice oplossing voor uw bedrijf, dan bent u niet alleen. Bij Momentum hebben wij bedrijven geholpen bij het implementeren van duizenden cloud-oplossingen wereldwijd. U kunt dus rekenen op onze experts om u te helpen bij het vinden van de beste tools om uw personeel verbonden te houden.

Vertrouw op Momentum voor:

  • Bekroonde cloud voice-oplossingen, speciaal gebouwd voor al uw communicatiebehoeften.
  • Meetbare spraakkwaliteit die je kunt volgen met onze exclusieve netwerkbewakingstools.
  • 24 uur per dag klantenservice met een onovertroffen responstijd, zodat je gerust kunt zijn.

Klaar om aan de slag te gaan? Neem vandaag nog contact op met Momentum voor meer informatie over onze cloud voice oplossingen.

Recente berichten

Book a Call

Accelerate your business to success with Momentum

Of u nu op zoek bent naar netwerkconnectiviteit, verbeterde communicatie of Microsoft Teams wilt ontsluiten, u bent op de juiste plek – bel ons en wij laten u zien hoe momentum u in staat kan stellen te bloeien.
Momentum
Deze site is geregistreerd op wpml.org als een ontwikkelsite. Schakel over naar een productiesite met de sleutel op remove this banner.