Als je dit bericht leest, ben je waarschijnlijk klaar om over te stappen op een gespecialiseerd VoIP-systeem (Voice over Internet Protocol) om de communicatiemogelijkheden van je bedrijf te verbeteren, kosten te besparen en een effectieve omgeving te creëren om op afstand te werken.
Met alle voordelen die VoIP kan bieden, is het geen wonder dat bedrijven staan te springen om deze technologie te gaan gebruiken. Maar w
Hoewel de overstap naar VoIP over het algemeen een relatief eenvoudig proces is, kan het lastig zijn om de beste VoIP-serviceprovider te kiezen die voldoet aan de verschillende behoeften van je bedrijf.
U hoeft zich geen zorgen te maken, want onze vertrouwde communicatieprofessionals van Momentum laten u weten waar u op moet letten bij het kiezen van de beste VoIP-service voor uw groeiende bedrijf.
De 20+ beste VoIP-functies die uw bedrijf nodig heeft
Er is een enorm aanbod voor bedrijven om uit te kiezen als het gaat om het selecteren van een VoIP-serviceprovider, en het kan moeilijk zijn om te bepalen welke optimaal zijn om aan al je behoeften te voldoen. Bij sommige VoIP-providers kunnen gebruikers alleen bellen met anderen die dezelfde service gebruiken. Met andere providers daarentegen kan iedereen met een telefoonnummer gebeld worden, zowel lokaal, interlokaal, mobiel als zelfs internationaal.
Om het beslissingsproces voor jou en je bedrijf soepeler te laten verlopen, hebben we een uitgebreide lijst samengesteld van de 20+ beste VoIP-functies die je bedrijf zou moeten ontvangen van welke provider dan ook.

1. Connectiviteit voor mobiele apps
Een van de cruciale voordelen van VoIP-netwerken is dat ze voornamelijk worden aangestuurd door hun software en niet worden beperkt door hardware.
Met deze functie kunnen gebruikers rechtstreeks vanaf hun smartphone verbinding maken met het VoIP-systeem door een specifieke mobiele VoIP-applicatieDit maakt het mogelijk om naadloos een flexibel virtueel kantoor te creëren. Dit is een voordeel voor mensen die op afstand contact moeten opnemen met collega’s of klanten.
2. Geavanceerd oproepbeheer
Geavanceerd oproepbeheer is een essentieel onderdeel van elke telefoondienst die wordt gebruikt door bedrijven die veel bellen.
Het stelt gebruikers in staat om inkomende gesprekken te prioriteren, routeren, in de wacht te zetten en zelfs te blokkeren, waardoor de frontdesk actief wordt ondersteund en de frustraties van klanten worden verminderd. Effectief gespreksbeheer kan ook de algehele gesprekskwaliteit en impact van VoIP-communicatie aanzienlijk verbeteren.
3. Auto Attendant
VoIP auto-attendant functies bieden bedrijven een manier om enorme hoeveelheden inkomende oproepen te behandelen om klanten door te verbinden met de gewenste ontvangers en zelfs hun problemen direct af te handelen met specifieke vooraf ingestelde mogelijkheden.
Dankzij deze functie is er geen menselijke centralist die de hele dag kalm, opgewekt en beleefd moet blijven. Dit kan niet alleen helpen om de totale aanwervingskosten te verlagen, maar het zal uw werknemers ook scherp houden en ervoor zorgen dat uw klanten tevreden blijven over uw telefoondiensten.
4. VoIP beller-ID
Of je bedrijf nu een VoIP-systeem gebruikt of niet, nummerweergave is een van de meest waardevolle functies die een telefoonsysteem zijn gebruikers kan bieden.
Met VoIP nummerweergave kunnen je werknemers, net als bij elke andere vorm van nummerweergave, zien wie er op een bepaald moment contact probeert op te nemen met je bedrijf. Het kennen van deze informatie kan zeer nuttig zijn bij het prioriteren van gesprekken en het helpen van werknemers bij het ontwikkelen van het meest effectieve actieplan voor het afhandelen van wachtrijen.
5. Gesprek doorschakelen
Als algemene regel is het voor de meeste bedrijven essentieel om belangrijke telefoontjes niet onbeantwoord te laten, zelfs als werknemers niet beschikbaar zijn of toevallig niet op kantoor zijn. Dit is vooral essentieel als een bedrijf actief is in een communicatie-intensieve sector en afhankelijk is van alle telefoontjes die binnenkomen om winst te maken of klachten van klanten te behandelen.
Met automatische VoIP- en doorschakelfuncties kunnen onbeantwoorde oproepen van kantoortelefoons worden doorgeschakeld naar mobiele telefoons of andere aangewezen apparaten, wat werknemers flexibiliteit biedt en ervoor zorgt dat klanten altijd iemand kunnen bereiken die kan helpen.
6. Gesprek doorverbinden
Het doorschakelen van oproepen is waarschijnlijk een van de meest waardevolle functies van VoIP-technologie, vooral voor bedrijven met meerdere afdelingen die dagelijks veel telefoonverkeer hebben.
Medewerkers kunnen een naadloze verbinding tot stand brengen tussen bellers en de beoogde ontvanger door ofwel een snelle koude doorschakeling te verzenden of de gemakkelijke introductie te bieden die nodig is voor een warme doorschakeling.
7. Wachtrijen
Een andere cruciale VoIP-functie die perfect is voor bedrijven die dagelijks grote hoeveelheden oproepen ontvangen, staat bekend als call queueing, waarmee inkomende oproepen automatisch en strategisch worden verdeeld over vooraf bepaalde medewerkers, teams en bedrijfsafdelingen.
Deze functie is zeer effectief voor het verkorten van de wachttijden voor klanten, terwijl front-facing office teams meer telefoontjes tegelijk kunnen afhandelen.
8. Aangepaste muziek bij wachtstand
Hoewel wachtrijen en doorschakelingen veel kunnen doen om lange wachttijden voor klanten te verminderen, is het onwaarschijnlijk dat ze helemaal verdwijnen. Daarom moeten bedrijven nadenken over manieren om het klanten makkelijker te maken en misschien zelfs de totale wachttijd te verlengen.
Het uploaden en afspelen van populaire audiobestanden terwijl een klant wacht op een antwoord kan een geweldige plek zijn om te beginnen en neemt de ergernis weg die ze kunnen voelen door het wachten in stilte.
9. Oproep screenen
Met VoIP-oproepscreening kunnen werknemers slimmere beslissingen nemen bij het aannemen, weigeren en escaleren van een inkomend gesprek.
Het geeft ze zelfs de mogelijkheid om oproepen direct naar voicemail te sturen. Deze functie werkt samen met de functie nummerherkenning om het aantal ongewenste telefoontjes, spam en andere ongewenste oproepen die de productiviteit van het bedrijf kunnen verlagen, te verminderen.
10. Meldingen
Het is niet alleen essentieel voor bedrijven om oproepen in het algemeen te beantwoorden, maar het is ook cruciaal dat ze oproepen snel beantwoorden, al is het maar om de beller te vragen even in de wacht te staan.
VoIP-functies voor gespreksnotificatie sturen e-mails naar aangewezen medewerkers als er specifieke oproepen binnenkomen. Het optimaliseren van deze functie kan ervoor zorgen dat de meest prominente klanten direct worden doorverbonden met relevante accountmanagers of andere hooggeplaatste medewerkers.
11. Waarschuwingen met prioriteit
Prioriteitswaarschuwingen zijn een fantastische functie die werknemers geavanceerde informatie geeft over elk gesprek dat een bedrijf ontvangt.
Door deze functie te configureren kunnen bedrijven specifieke beltonen en andere identificeerbare kenmerken instellen om de oproepen van zeer gewaardeerde klanten aan te geven.
12. Anonieme afwijzing van oproepen
Of het nu zakelijk of privé is, de waarheid is dat niet alle telefoontjes de moeite waard zijn. Je wilt niet dat je werknemers hun tijd verdoen met het afhandelen van een voortdurende golf chantabele telefoontjes die hen ervan weerhouden in te gaan op de behoeften van legitieme klanten.
Gelukkig kunnen de functies voor het weigeren van anonieme oproepen helpen voorkomen dat geblokkeerde en anonieme bellers doorkomen.
Heeft uw bedrijf op dit moment innovatieve, kosteneffectieve oplossingen nodig om de productiviteit en communicatiediensten te verbeteren en tegelijkertijd de flexibiliteit van werknemers te vergroten? Neem vandaag nog contact met ons op Momentum om met ons team van betrouwbare industrie-experts te praten en te horen wat wij voor u kunnen doen.
13. Uitbreiding kiezen
Extention dialing stelt VoIP-gebruikers in staat om een extensie nummeringsysteem aan te passen en te beheren voor hun bedrijf, wat voordelig is als dat bedrijf meerdere teams of afdelingen bevat.
Deze functie zorgt ook voor kortere wachttijden voor consumenten en behandelt hun problemen sneller. Afhankelijk van de VoIP-service kunnen extensies 2 tot 5 cijfers bevatten.
14. Voicemail
Helaas kunnen oproepen soms niet op een bepaald tijdstip worden aangenomen, dus moeten bedrijven consumenten de mogelijkheid bieden om een voicemail achter te laten.
Dit helpt klanten het gevoel te geven dat ze geen tijd verliezen met bellen. Idealiter zouden je VoIP voicemail diensten ook moeten komen met voicemail begroetingen en doorstuur opties als onderdeel van hun basispakketten. Meer geavanceerde opties kunnen echter ook voicemail-naar-e-mail en voicemail-naar-tekst opties bevatten.
15. Aangepast terugbellen
Gevestigde bedrijven en merken moeten zich onderscheiden door een duidelijke identiteit vast te stellen.
Aangepaste ringbackfuncties waarmee merken de berichten die klanten te horen krijgen tijdens het terugbellen vooraf kunnen instellen, kunnen hierbij helpen. Bedrijven kunnen speciaal gemaakte audiobestanden afspelen die een unieke bedrijfsjingle of populaire soundbyte bevatten die geassocieerd wordt met hun merk.
16. Snelkiezen
Snelkiezen is een andere essentiële functie voor bedrijven die veel bellen. Hiermee kunnen werknemers een kortere nummerreeks kiezen om sneller naar veelgebruikte nummers te bellen. Het stelt werknemers ook in staat om minder telefoonnummers bij te houden.
17. Instant Messaging
Veel klanten in het moderne tijdperk gebruiken liever instant messaging apps dan telefoongesprekken, vooral millennials en GenZers.
Dit zal waarschijnlijk een blijvende trend zijn bij toekomstige generaties, dus bedrijven moeten ervoor zorgen dat ze de trends volgen. Gelukkig bieden veel VoIP PBX en PBAX systemen instant messaging mogelijkheden.
18. Gesprek opnemen en beoordelen
Nog een fantastisch voordeel van VoIP-technologie is dat het gemakkelijk is om telefoongesprekken op te nemen, wat kan helpen om de bedrijfsprestaties en klantenservice te verbeteren. klantenservice.
Het beoordelen van telefoongesprekken kan bedrijven ook helpen bij het maken van plannen om betere kwaliteitsnormen te stellen, de klantenbinding te verbeteren, het genereren van inkomsten te verbeteren en nog veel meer.
19. Driegesprek
Veel bedrijven hebben de mogelijkheid nodig om meer dan twee mensen tegelijk te laten bellen, dus VoIP-functies voor drievoudig bellen zijn een must. Gelukkig worden deze standaard geleverd bij de meeste VoIP-services.
20. Videoconferenties
Video’s kunnen een aanzienlijk verschil maken in de kwaliteit van de communicatie wanneer mensen van verschillende locaties moeten vergaderen. Het is ook een veel effectiever verkoop- en marketingmiddel dan alleen telefoongesprekken.
21. Een gratis nummer
Veel klantgerichte bedrijven hebben gratis nummers die niet-lokale consumenten kunnen gebruiken zonder zich zorgen te hoeven maken over extra kosten op hun telefoonrekening. Klanten waarderen deze functie, waardoor de kans groter is dat ze in de toekomst contact met je bedrijf opnemen.
22. Een gratis lokaal telefoonnummer
In plaats van traditionele vaste nummers bieden veel VoIP-services hun gebruikers een gratis lokaal telefoonnummer om bedrijven te helpen hun zichtbaarheid op de lokale markt te behouden. Deze factor kan het ook waarschijnlijker maken voor lokale consumenten om oproepen van een bedrijf te beantwoorden.
23. Online fax
VoIP-diensten bieden verschillende manieren om online faxen te versturen, waaronder rechtstreeks via e-mails of vanaf traditionele faxapparaten. Hoewel faxen misschien niet meer zo essentieel of gebruikelijk zijn als vroeger, is het goed om te weten dat VoIP het proces makkelijker kan maken voor gebruikers.
24. SIP-koppeling
SIP staat voor Session Initiation Protocol en dankzij SIP-trunking kunnen bedrijven gesprekken verzenden en ontvangen vanaf hun PBX- of PABX-systeem via een IP-netwerk om de kwaliteit van hun communicatienetwerken te verbeteren.
25. Upgradeopties
Hoe geweldig je huidige VoIP-functies ook zijn, het is altijd fijn om te weten dat je de mogelijkheid hebt om je bestaande systemen te upgraden en nog meer mogelijkheden te ontgrendelen. Bekijk de verschillende servicepakketten die je VoIP-provider aanbiedt om te zien welke extra functies je later kunt ontgrendelen als je ze nodig hebt.
Laatste factoren om in gedachten te houden
Ervoor zorgen dat je bedrijf toegang heeft tot al deze essentiële VoIP-functies (en meer) is een belangrijke sleutel tot het vinden van de best mogelijke VoIP-serviceprovider die aan je behoeften voldoet.
Als u nog meer wilt weten over VoIP en waarom uw bedrijf de overstap moet overwegen, boek dan een afspraak met Momentum vandaag nog. Wij leveren met trots een reeks gespecialiseerde diensten en oplossingen en kosteneffectieve hardware aan bedrijven in tal van sectoren, waaronder gezondheidszorg, overheid, bankwezen, financiering, ondernemingen en meer.
Ontdek de waarde die we onze klanten bieden als het gaat om toegang tot kosteneffectieve, carrier-grade communicatiediensten in meer dan 45 landen. We voldoen al meer dan 20 jaar aan de behoeften van verschillende bedrijfstakken en zijn trots op onze klanttevredenheid van 95% voor ons vermogen om de werklast voor IT-onderhoud te verminderen, telecominfrastructuren te verenigen, een breed scala aan tools te integreren in enkelvoudige, handige systemen en nog veel meer.

Heeft uw bedrijf een effectieve manier nodig om de IT-werklast te verminderen, de kosten te verlagen, de productiviteit te verhogen en de communicatiediensten te verbeteren, terwijl de flexibele mogelijkheden van werknemers die op afstand kunnen werken worden bevorderd? Neem contact op met ons team van betrouwbare professionals uit de sector op Momentum voor meer informatie over alles wat we kunnen doen om te helpen.